347. Texte falsificate: Anul 1995 ( 9 ianuarie ) – mesaj “primit” prin leliţa Mihaela


(Comentariu la  Noua Evanghelie de la Pucioasa intitulată “Cuvântul lui Dumnezeu)

Motto:“Fiule, să nu pierzi şi să nu uiţi nici
un cuvânt, că de toate vei fi întrebat”
(preluat din “Cuvântul lui Dumnezeu”, 6 februarie 1959)

Laitmotiv preluat din postarea #38 (primul articol din seria celor care semnalează modificări de fond în “Cuvânt”):

Sunt cu adevărat textele de la Pucioasa o vorbire din cer? Sunt ele oare  un alt Cuvânt al lui Dumnezeu, un Cuvânt nou, care îl completează pe cel recunoscut dintotdeauna şi pretutindeni şi de toţi cu numele de Sfânta Scriptură? Dacă ar fi aşa, atunci preocuparea şi respectul şi grija pentru păstrarea nealterată a acestor texte contemporane cu noi ar trebui să fie întru totul asemănătoare cu cele purtate de zeci de generaţii de creştini faţă de Biblie. Or, constatăm că: în timp ce  Biblia s-a păstrat nealterată timp de 2000 de ani, textele de la Pucioasa au fost modificate masiv şi substanţial tocmai de către liderii pucioşi, adică de aceia care ar fi trebuit să vegheze ca nici o iotă şi nici o cirtă din ele să nu se schimbe. În ediţia din anul 2006 a cărţii pucioşilor pe care ei au intitulat-o “Cuvântul lui Dumnezeu” apar mii de modificări faţă de ediţia din anul 1995 a aceleiaşi cărţi. Tot ce a fost incomod, sau se preta la o cosmetizare de faţadă, a fost forfecat fără scrupule. Nu ne referim aici în nici un caz la corecţiile legate de ortografie, care sunt şi ele extrem de numeroase, dar fireşti pentru orice nouă ediţie de carte, ci la modificările de fond, unele dintre ele vădit interesate ca să sporească legitimitatea şi credibilitatea acestei colecţii de “mesaje”. Dacă scrierile sunt cu adevărat vorbirea lui Dumnezeu, atunci trebuia să se admită a priori că Dumnezeu nu trebuie şi nu poate fi corectat (pur şi simplu pentru că nu e cazul – Dumnezeu este însăşi perfecţiunea). Măcar din respect pentru Dumnezeu şi pentru “Cuvântul” Lui s-ar fi cuvenit să nu se intervină cu nimic în exprimarea originală, chiar veghind scrupulos ca textele respective să rămână nealterate. Dar, dacă autorul textelor a greşit în nenumărate situaţii, uneori destul de grav, fiind nevoie să i se aplice corecţii masive, înseamnă că autorul a fost un om (sau mai mulţi), dar în nici un caz Dumnezeu.
Din raţiuni legate de spaţiul necesar prezentării acestui fenomen, am apreciat că este nevoie de o selecţie a acestor texte. De aceea am apreciat că  unele  modificări pot fi considerate “minore” şi nu le-am  mai consemnat aici. Alte modificări vizează însă  o “adaptare” intenţionată  a textului, pentru a-l face mai lizibil sau mai familiar sau mai convingător, şi aici este evidentă intervenţia editorilor. Există şi  modificări de-a dreptul mistificatoare, care încearcă să ascundă pur şi simplu unele imperfecţiuni sau chiar erori de fond, existente în ediţia întâi, alterându-se uneori în mod deosebit de grav sensul original. În fine, nu de puţine ori metoda de intervenţie a corectorilor a fost să suprime pur şi simplu porţiuni incomode din text, (uneori dispar fraze întregi!!), sau să adauge fraze inexistente în ediţia întâi.
Iată şi exemplele selectate şi contorizate:


Anul 1995 (continuare)


1275.+21. Ediţia 1995:   E pacea Mea cu voi, copii ai Ierusalimului. În numele […]”   (9 ianuarie 1995)
1275.+21. Ediţia 2006:   E pacea Mea cu voi, copii ai Ierusalimului. Pace vouă! În numele […]”  (27 decembrie 1994/9 ianuarie 1995)

1275.+22. Ediţia 1995:    “[…] căci ţara lor era Ierusalim. Cine M-a înşelat pe Mine […]”  (9 ianuarie 1995)
1275.+22. Ediţia 2006:   “[…] căci ţara lor era Ierusalimul. Cine M-a înşelat pe Mine […]”  (27 decembrie 1994/9 ianuarie 1995)

1275.+23. Ediţia 1995:   Ştefan cel tinerel tată, a luat o ceată de mucenici […]”   (9 ianuarie 1995)
1275.+23. Ediţia 2006:  Ştefan cel tinerel a luat o ceată de mucenici […]”  (27 decembrie 1994/9 ianuarie 1995)

1275.+24. Ediţia 1995:    “[…] şi venim cu colindul la iesle tată. Cine, măi fiilor […] ”  (9 ianuarie 1995)
1275.+24. Ediţia 2006:   “[…] şi venim cu colindul la iesle. Cine, măi fiilor […]”  (27 decembrie 1994/9 ianuarie 1995)

1275.+25. Ediţia 1995:   Nu că nu M-au primit cei bogaţi ca să Mă nasc în casa lor, nu, tată. Mie nu Mi-a plăcut. Mie nu Mi-a plăcut să vin în palate bogate, nu Mi-a plăcut aşa ceva.  (9 ianuarie 1995)
1275.+25. Ediţia 2006:   Nu că nu M-au primit cei bogaţi ca să Mă nasc în casa lor, nu, fiilor. Mie nu Mi-a plăcut să vin în palate bogate, nu Mi-a plăcut aşa ceva.  (27 decembrie 1994/9 ianuarie 1995)

1275.+26. Ediţia 1995:   “[…] voi aveţi izvorul cuvântului Meu cu voi. Dar când M-au aflat pe Mine cu voi, atunci s-au sculat asupra voastră şi s-a văzut ce este sub veşmântul cel de deasupra al bisericii lumii. S-a întâmplat cu voi ca şi cu Ştefan, tată. Căci când el s-a sculat să descurce nedumerirea iudeilor […]”   (9 ianuarie 1995)
1275.+26. Ediţia 2006:   “[…] voi aveţi izvorul cuvântului Meu şi pe Mine cu voi prin cuvânt. Dar când M-a aflat pe Mine cu voi, atunci ea s-a sculat asupra voastră, şi s-a văzut ce este sub veşmântul cel de deasupra al bisericii lumii. S-a întâmplat cu voi ca şi cu Ştefan, fiilor, căci când el s-a sculat să descurce nedumerirea iudeilor […]”  (27 decembrie 1994/9 ianuarie 1995)

1275.+27. Ediţia 1995:  Aşa au fost tată şi apostolii Mei, […]”    (9 ianuarie 1995)
1275.+27. Ediţia 2006:  Aşa au fost, fiilor, şi apostolii Mei, […]”  (27 decembrie 1994/9 ianuarie 1995)

 1275.+28. Ediţia 1995:  “[…]s-a găsit şi acum, că sunt Acelaşi, măi fiilor şi unde sunt Eu, acolo este şi Iuda.   (9 ianuarie 1995)
1275.+28. Ediţia 2006:   “[…]s-a găsit şi acum, că Eu sunt acelaşi, măi fiilor, şi unde sunt Eu, acolo este şi Iuda.  (27 decembrie 1994/9 ianuarie 1995)

1275.+29. Ediţia 1995:   O, copii frumoşi, aşa cum a fost Daniel cel preaiubit şi scump al Meu, căci era frumos Daniel […]”   (9 ianuarie 1995)
1275.+29. Ediţia 2006:   O, copii frumoşi, aşa cum a fost Daniel cel preaiubit şi scump al Meu! Era frumos Daniel […]”  (27 decembrie 1994/9 ianuarie 1995)

Cacofoniile au pus la grea încercare puritanismul vocal al liderilor pucioşi. Nici un artificiu nu a fost considerat prea îndrăzneţ sau exagerat, pentru salvarea aparenţelor purităţii textelor “sacre” pucioşeşti:

1275.+30. Ediţia 1995:   Cine mănâncă carne, acela nu este frumos ca Daniel. Cine mănâncă legume din seminţe, şi seminţe din legume, acela este frumos ca Daniel […] măi fiilor din Ierusalim, şi să fiţi curaţi, tată […]”   (9 ianuarie 1995)
1275.+30. Ediţia 2006:   Cine mănâncă mâncare cu carne, acela nu este frumos ca Daniel. Cine mănâncă legume din seminţe, şi seminţe din legume şi din fructe, acela este frumos ca Daniel […] măi fiilor din Ierusalim. Să fiţi curaţi, tată […]”  (27 decembrie 1994/9 ianuarie 1995)

1275.+31. Ediţia 1995:   “[…] fiţi uniţi cu Mine şi întru Mine, că şi Eu tată am fost tânăr şi n-am îmbătrânit.    (9 ianuarie 1995)
1275.+31. Ediţia 2006:   “[…] fiţi uniţi cu Mine şi întru Mine, că şi Eu am fost tânăr, şi n-am îmbătrânit.   (27 decembrie 1994/9 ianuarie 1995)

1275.+32. Ediţia 1995:   “[…] şi de necaz a voit să Mă omoare, a voit să Mă arunce jos de pe înălţimea templului, dar n-a putut să Mă biruie, măi fiilor. Şi apoi i-am spus […]”   (9 ianuarie 1995)
1275.+32. Ediţia 2006:    “[…] şi de necaz el a voit să Mă omoare, a voit să Mă arunce jos de pe înălţimea templului. Dar n-a putut să Mă biruie, măi fiilor, şi apoi Eu i-am spus […]” (27 decembrie 1994/9 ianuarie 1995)

1275.+33. Ediţia 1995:   Lăsaţi-vă născuţi din Mine tată, din Duhul Sfânt, ca Mine, fără de păcat, căci Eu îl lucrez pe omul cel nou după chipul şi asemănarea Mea, cu duh dătător de viaţă.  (9 ianuarie 1995)
1275.+33. Ediţia 2006:  Lăsaţi-vă născuţi din Mine, din Duhul Sfânt, ca Mine, fără de păcat, Eu îl lucrez pe omul cel nou după chipul şi asemănarea Mea, cu duh dătător de viaţă.  (27 decembrie 1994/9 ianuarie 1995)

1275.+34. Ediţia 1995:   “[…] Ierusalime, fiul Meu cel născut de sus. Mă doare durerea de la sfârşitul veacului […] te bagi sub piatra legii tată şi-Mi culci la pământ tot neamul tău. O, şi îţi voi cere neamul tău din mâna ta, să vezi ce-ţi voi face, căci îţi voi cere ce Mi-ai doborât de la faţa Mea. Tu, care te făleşti acum cu casă nouă, cu trai lumesc, şi cu trupul te făleşti şi ai să vezi căci cuvintele Mele nu vor trece, şi le voi aduce la împlinire.    (9 ianuarie 1995)
1275.+34. Ediţia 2006:   “[…] Ierusalime, fiul Meu cel născut de sus. Mă doare durerea de la sfârşitul veacului […] te bagi sub piatra legii şi Îmi culci la pământ tot neamul tău. O, şi îţi voi cere neamul tău din mâna ta, să vezi ce-ţi voi face, îţi voi cere ce Mi-ai doborât de la faţa Mea, tu, care te făleşti acum cu casă nouă, cu trai lumesc, şi cu trupul te făleşti, şi ai să vezi nu vor trece cuvintele Mele, şi le voi aduce la împlinire.  (27 decembrie 1994/9 ianuarie 1995)

 1275.+35. Ediţia 1995:  Să nu căutaţi moartea tată căci numai în braţele Mele este viaţa şi grădina ta, Ierusalime.  (9 ianuarie 1995)
1275.+35. Ediţia 2006:  Să nu căutaţi moartea, fiilor, căci numai în braţele Mele este viaţa şi grădina ta, Ierusalime.  (27 decembrie 1994/9 ianuarie 1995)

1275.+36. Ediţia 1995:  “[…] că nu minte Scriptura care zice: căci cei ce sunt ai lui Hristos şi-au răstignit trupul şi patimile şi poftele, ca să umble întru Duhul. […] Celui ce nu ştie, ce să-i mai faci?  (9 ianuarie 1995)
1275.+36. Ediţia 2006:  “[…] că nu minte Scriptura care zice: «Cei ce sunt ai lui Hristos şi-au răstignit trupul şi patimile şi poftele, ca să umble întru Duhul». […] Celui ce nu ştie, ce să-i mai fac? (27 decembrie 1994/9 ianuarie 1995)

1275.+37. Ediţia 1995:  “[…] fiţi de acum ai Duhului Sfânt şi să fiţi duhovniceşti. Pace vouă, celor ce sunteţi duhovniceşti! (9 ianuarie 1995)
1275.+37. Ediţia 2006:  “[…] fiţi de acum ai Duhului Sfânt şi să fiţi duhovniceşti. Amin. Pace vouă, celor ce sunteţi duhovniceşti! (27 decembrie 1994/9 ianuarie 1995)

Deşi până acum au preferat “corectarea” lui căci în ,  iată că liderii pucioşi pot şi invers, atunci când li se pare lor că în felul acesta mai “rezolvă” o cacofonie:

1275.+38. Ediţia 1995:   Vino tată întru veacul cel fără de sfârşit, şi să nu te plictiseşti cu Mine, să nu-ţi pierzi răbdarea şi credinţa, cele ce nu se văd se vor lăsa spre tine. (9 ianuarie 1995)
1275.+38. Ediţia 2006:  Vino, fiule, întru veacul cel fără de sfârşit, şi să nu te plictiseşti cu Mine, să nu-ţi pierzi răbdarea şi credinţa, căci cele ce nu se văd se vor lăsa spre tine. (27 decembrie 1994/9 ianuarie 1995)

1275.+39. Ediţia 1995:  Ierusalime, vino tată, să ne odihnim de osteneala cea de 7000 de ani, căci aşa am făgăduit părintelui Avraam. Vino Ierusalime întru cele profeţite pentru tine. Nu te lăsa tras din staulul Meu, că lupul tată, nu trage la cel ce este curat şi cuminte.   (9 ianuarie 1995)
1275.+39. Ediţia 2006:   Ierusalime, vino, tată, să ne odihnim de osteneala cea de şapte mii de ani, căci aşa am făgăduit părintelui Avraam! Vino, Ierusalime întru cele profeţite pentru tine! Nu te lăsa tras din staulul Meu, că lupul, fiule, nu trage la cel ce este curat şi cuminte.  (27 decembrie 1994/9 ianuarie 1995)

1275.+40. Ediţia 1995: “[…] iubitul Meu fiu, Ierusalimul Meu iubit! Amin...  (9 ianuarie 1995)
1275.+40. Ediţia 2006: “[…] iubitul Meu fiu, Ierusalimul Meu iubit! Amin, amin, amin.    (27 decembrie 1994/9 ianuarie 1995)
……………………
Estera
7 aprilie 2011
……………………

Comentarii

Postări populare