360. Pucioşii de la Noul Ierusalim pariază din nou (a l’aveugle) pe arhiereul Irineu Bistriţeanul


După ce proorocii mincinoşi de la Pucioasa au eşuat lamentabil şi repetat în pretenţia lor de a prezice ascensiunea lui Irineu în ierarhia Bisericii (mai întâi ca patriarh al B.O R., în locul lui Teoctist Arăpaşu; apoi ca mitropolit al Clujului, în locul lui Bartolomeu Anania), dintr-o dată au trecut în extrema cealaltă: nu numai că s-au ferit să “proorocească” alegerea lui Irineu ca arhiepiscop de Alba Iulia (temându-se probabil de un al treilea eşec) , dar au întârziat suspect de mult să ia o poziţie publică după alegerea ierarhului (19 mai 2011) şi chiar după întronizarea sa (5 iunie 2011) ca arhiepiscop de Alba Iulia. Abia în 12 iunie apare prima reacţie oficială a liderilor pucioşi în care aceştia îşi exprimă deplina satisfacţie pentru ascensiunea lui Irineu în ierarhia Bisericii.
Întârzierea unei reacţii din partea liderilor pucioşi pe un subiect atât de interesant pentru ei nu se explică decât prin lacunara lor informare din mass-media asupra mersului evenimentelor curente din B.O.R. De aceea, “Dumnezeul” de la Noul Ierusalim are prima reacţie asupra evenimentului numirii lui Irineu ca arhiepiscop la Alba, abia după trei săptămâni de la producerea lui! Dacă Dumnezeu ar vorbi într-adevăr la Pucioasa (şi nu oamenii îndrăzneţi, în numele Lui) reacţia Sa ar fi fost mult mai promptă. Se ştie că ascensiunea lui Irineu a fost îndelung aşteptată şi dorită de către liderii pucioşi, care i-au “proorocit” inclusiv ajungerea în scaunul de patriarh! O asemenea izbândă a lui Irineu, cum este această alegere în scaunul de arhiepiscop al Albei, se cuvenea a fi imediat proslăvită şi trâmbiţată ca o împlinire a dorinţei pucioşilor şi a “Dumnezeului” lor de a-l scoate pe Irineu în conul de umbră în care stătea de aproape 20 de ani. Ea trebuia aclamată ca o “scoatere din groapa cu lei” sau ca o “izbăvire de lanţurileşi obezile cu care ceilalţi arhierei l-ar fi legat” pe sărmanul Irineu. Or, mesajele pucioşeşti din 22 mai, 29 mai şi 2 iunie a.c. nu fac nici cea mai mică aluzie la victoria lui Irineu în alegeri! Nu este exclus ca deruta liderilor pucioşi să fi fost alimentată şi de o declaraţie ultimativă a lui Irineu pronunţată prin luna martie, pe vremea când aspira la tronul de mitropolit al Clujului. Fie dintr-o autosuficienţă prost calculată, fie din vanitate, Irineu se pronunţa atunci în sensul că  dacă va pierde competiţia cu Andrei (cel de-al doilea candidat) nu va mai candida niciodată pentru alt scaun episcopal. Cităm din declaraţia sfinţiei sale dată cu prilejul şedinţei Sinodului Mitropolitan al Clujului, care a fost prezidată de Preafericitul Părinte Patriarh Daniel în ziua de 14 martie 2011:
“În acest moment, am datoria morală de a candida la postul vacant de Arhiepiscop şi Mitropolit, fiind îndemnat şi susţinut, în acest sens, de către majoritatea clericilor şi credincioşilor Eparhiei şi a intelectualilor clujeni” […] “Eu sunt episcop la Cluj–Napoca de peste 20 de ani şi cunosc mai bine decât oricare altul realitatea existentă şi necesităţile, pentru o misiune pastorală eficientă în această zonă geografică. De asemenea, doresc să cârmuiesc şi să slujesc cu râvnă şi devotament obştea creştină ortodoxă de aici, încrezându–mă cu smerenie în ajutorul Bunului Dumnezeu şi în călăuzirea Sfântului Duh. În cazul în care nu voi fi ales de către Sfântul Sinod al Bisericii noastre, eu nu voi mai candida, în viitor, la alt tron episcopal din România. HIC ET NUNC! (Aici şi acum!)”.
Pe 18 martie a.c. Irineu a pierdut competiţia cu Andrei. Logic ar fi fost aşadar ca Irineu să se ţină de cuvânt şi să nu mai candideze pentru nici o altă eparhie, aşa cum a promis, deci nici pentru Alba Iulia, iar liderii pucioşi să-l fi crezut în stare de o asemenea făgăduinţă. Dar nu este prima dată când Irineu îşi calcă promisiunile solemne, iar liderii pucioşi erau păţiţi: dacă s-au fript cu ciorba, acum suflă şi-n iaurt. În 1993, Irineu Bistriţeanul le promitea ritos pucioşilor că nu se va dezice de ei şi de Noul Ierusalim cu niciun preţ, chiar dacă va fi caterisit de Sfântul Sinod; pentru ca a doua zi să retracteze totul şi să le întoarcă definitiv spatele.
Mesajul pucioşesc din 12 iunie a.c. vine aşadar ca să acopere o carenţă de comunicare a sectei pucioşilor, care devenea tot mai supărătoare. Mai bine mai târziu decât niciodată, Irineu Pop trebuia totuşi înscris cu victoria sa personală în analele pucioşeşti, iar ierarhii din B.O.R. meritau a fi lăudaţi pentru că au trecut peste vechile lor ranchiuni şi l-au ales, în sfârşit, pe Irineu ca arhiepiscop. Dar, înainte de a proceda, vrând-nevrând, la aceste obligaţii protocolare, liderii pucioşi nu se simţeau bine până ce nu aruncă mai întâi nişte cuvinte dispreţuitorare la adresa bisericilor din B.O.R., considerate de ei ca neadecvate pentru întâlnirea lui Dumnezeu cu omul:
Nu-Mi găsesc plăcerea şi odihna în locaşurile de închinare unde se adună lume de pe lume, cu slujitori plini de duhul lumii, nu-Mi găsesc plăcerea nici Eu, nici sfinţii Mei lângă cei ce-şi fac plăcerea slavei lor trecătoare în locaşurile de închinare, şi încă mai fac locaşuri peste locaşuri ca să-şi tragă ei câştig pe urma turmei nepăstorită şi neîngrijită la rana ei.” (Citat din predica intitulată Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa din 12-06-2011)
La rândul lor, ierarhii B.O.R., chiar dacă li se pregăteşte un mesaj de mulţumire, nu trebuie să uite că în ochii liderilor pucioşi rămân la fel de ilegitimi ca mai înainte, pentru refuzul lor de a se supune noii ierarhii şi noii învăţături de la Pucioasa:
“O, cerbicea voastră se arată tare pentru glasul cuvântului Meu, cu care Eu suflu în auzul vostru în zilele acestea ca să Mă auziţi şi voi. V-am spus că nu vă iau nimic, că nu vă cer nimic decât să credeţi că Eu sunt, şi să vă plătesc credinţa, măi fiilor. O, iată unde-Mi răcoresc arşiţa Duhului Meu şi dorul Meu după om. Voi însă vă ţineţi mari şi nu daţi să faceţi pogorământ înaintea glasului Meu, care cheamă păstorind şi lucrând om nou din om, locaş al împărăţiei Mele pe pământ aşa cum este ea, căci omul nu ştie s-o facă şi să fie ea, căci el este altfel, ştie altceva decât ştiu Eu.” (Citat din predica intitulată Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa din 12-06-2011)
Acum poate veni şi mesajul de mulţumire către arhiereii din B.O.R. şi promisiunea că vor primi şi o (răs)plată, despre care nu se spune deocamdată în ce va consta. În sfârşit, liderii pucioşi pot răsufla uşuraţi pentru că li s-a împlinit o dorinţă mult aşteptată şi Irineu a fost, în sfârşit, “scos din obezi”:
“Vă cuprind şi pe voi în îmbrăţişarea Mea din ziua aceasta de praznic sfânt, căci am să vă aduc plecăciune ca să vă mulţumesc că aţi scos din obezi pe unsul Meu cel dintre voi, şi vă voi plăti aceasta, căci sunt Cel Drept. Acum şapte zile am fost martor cu tot cerul de sfinţi şi de îngeri când voi aţi ridicat durerea cea de la voi de peste inima celui ce mult a răbdat îngenuncheat de voi pentru numele Meu, pentru că a iubit el slava cuvântului Meu cel din zilele acestea peste pământ, şi pe care Eu prin servii Mei v-o aduc spre cunoaştere, căci Eu, Domnul, Mă slăvesc în cuvânt în mijlocul neamului român, de mai bine de cincizeci de ani lucrând lucrarea naşterii din nou a lumii, precum este scris să vin şi să împlinesc.” (Citat din predica intitulată Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa din 12-06-2011)
Se presupune şi chiar se “prooroceşte” printre dinţi că Irineu va fi de acum suficient de liber ca să schimbe macazul şi să înceapă să “aducă rod viu”, adică să propovăduiască “adevărurile” pucioşeşti şi “superioritatea” Bisericii Noul Ierusalim (singura biserică iubitoare de Dumnezeu), redevenind “martor” al “minunilor” şi “tainelor” de la Pucioasa (rămâne de văzut acum, dacă va fi sau nu aşa):
“Mă aplec cu recunoştinţă că aţi ascultat vrând-nevrând şi aţi scos de sub piatră pe unsul Meu cel dintre voi şi l-aţi lăsat să meargă şi să aducă rod viu, biserică iubitoare de Dumnezeu şi veghe sfântă peste ea, aşa cum Duhul Meu l-a dăruit pe el. O, Eu l-am uns, cu cuvântul Meu l-am uns şi l-am ridicat să-Mi fie Mie martor dintre voi al tainei Mele de azi în mijlocul neamului român, taină înfricoşătoare şi pentru îngeri, taina cuvântului Meu cel de peste cincizeci de ani pe vatra acestui neam, ca să înnoiesc lumea la glasul Meu peste vii şi peste morţi. (Citat din predica intitulată Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa din 12-06-2011)
Arhiereilor din B.O.R. li se reaminteşte că Irineu are o ungere specială din cer, pe care ei nu o au, iar hirotonia lor n-are nici o valoare, căci nu e din cer , ci e o ungere făcută după bunul lor plac, adică “unii de la alţii”:
O, Eu l-am uns pe acesta cu tot cerul de sfinţi, care aşteaptă, căci ceilalţi dintre voi de peste biserică vă ungeţi unii pe alţii după cum vă vine placul şi voia şi nu după dreptatea Mea.” (Citat din predica intitulată Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa din 12-06-2011)
Sunt dezminţite zvonurile de minuni legate de prezenţa lui Irineu în viaţa bisericească, pentru că în ochii pucioşilor Irineu este el însuşi o minune. Sunt trecute cu vederea şi retractările repetate făcute de Irineu, atunci când s-a dezis în mod public de erezia pucioşească. Fiind considerat liber de acum şi “dezgropat din nelucrare”, lui Irineu i se încredinţează din nou misiunea apostoliei pucioşeşti (rămâne de văzut dacă el o va primi sau nu):
S-a zvonit numaidecât că s-a făcut semn pe cer în vremea aşezării lui peste cetatea lui de păstorire, dar semnul este el, este acest fiu iubitor de Dumnezeu, pătruns de dor şi de durere pentru cei ce dau să se piardă neavând salvatori ai mântuirii lor. O, Eu nu M-am supărat pe el dacă s-a întors cu spatele la cuvântul Meu, pe care l-a iubit şi l-a urmat, dar M-am supărat adânc de la cei care l-au pedepsit pe el pentru numele Meu pentru că a crezut că Dumnezeu lucrează prin această lucrare de înnoire şi de iertare şi de iubire a Sa pentru păcătoşi. Nimic şi nimeni n-ar fi suferit în biserica acestui neam dacă acest cuvânt ar fi ridicat spre slava Mea pe mulţi, căci adevărata slavă este cea din cer, nu cea de pe pământ, iar cuvântul Meu este slavă cerească peste pământ şi peste om. O, la ce vă foloseşte vouă să spuneţi că nu este Domnul şi că ar fi diavolul sau că e omul acest cuvânt mare de tată? Dacă v-ar aduce vreun folos n-aţi avea păcat, fiilor, dar vă aduce pagubă, şi prin voi la mulţi, tată. V-am rugat atâta de frumos să fiţi primitori, să fiţi credincioşi, şi v-am spus că nu vă iau, că nu vă cer nimic, ci doar vă dau iubirea şi mângâierea Mea, pe Duhul Sfânt Mângâietorul, Care ia din ale Mele şi împarte, aşa cum Eu am promis dacă Eu M-am dus la Tatăl. Mă aplec şi vă mulţumesc pentru că Mi-aţi şters lacrima de la voi şi aţi dat martorului Meu cel dintre voi lucrul apostoliei rodnice pentru cer, căci el era îngropat în nelucrare şi stătea sub obroc înţelepciunea Mea din el, care poate lumina pe mulţi, precum este scris.”
În fine, se aduce vorba şi de (răs)plata promisă arhiereilor pentru faptul că “l-au eliberat” în sfârşit pe Irineu “din obezi”. Dintr-o dată însă, (răs)plata devine condiţională şi rămâne doar la stadiul de intenţie: “Dumnezeul” de la Pucioasa “dă să le facă un bine” arhiereilor, dar… mai e un dar, o condiţie. Arhiereii nu vor fi feriţi de necazuri şi de tristeţi, dar vor fi îndulciţi cu acest “bine” în respectivele încercări care îi aşteaptă, cu condiţia să se reverse şi ei cu iubire faţă de “Dumnezeul” imaginar de la Pucioasa:
Dau să vă fac bine vouă în necazuri şi în tristeţi, dar iubirea cere iubire, tată.”(Citat din predica intitulată Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa din 12-06-2011)
Dar, dacă după aceste indicaţii preţioase, denumite “poveţe din cer”, tot nu vor pricepe destul de bine ce au de făcut, arhiereii B.O.R. se pot informa direct de la sursă, adică de la liderii pucioşi, cei ce împart peste gloate “Cuvântul lui Dumnezeul de la Pucioasa”:
“Vă povăţuiesc, fiilor, să fiţi împlinitori mântuirii peste voi, căci povaţă pentru aceasta este multă din cer acum peste voi, numai să deschideţi bine auzul şi să auziţi şi să împliniţi. Fiţi mari cu ascultarea şi învăţaţi din izvorul Meu de cuvânt cum să luaţi din el peste voi şi cum să vă folosiţi de el. O, să nu veniţi în zadar, fiilor, ci să Mă împliniţi în voi apoi, iar câţi nu pricepeţi aceasta, întrebaţi pe cei ce vă împart de la Mine şi veţi şti apoi cum să vă fie paşii spre cer, paşii voştri cu Mine, iubire pentru iubire, fiilor.” (Citat din predica intitulată Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa din 12-06-2011)
Li se mai reaminteşte încă odată că locaşurile lor de cult din B.O.R. sunt de acum anacronice, sunt complet depăşite de mersul istoriei. În consecinţă, nici un locaş nu mai este autentic şi util şi plăcut ca cel de la Noul Ierusalim, nicăieri nu mai poposeşte Dumnezeu ca să se odihnească decât aici, la Pucioasa.
“Iată, taină vă spun vouă iar şi iar: nu-Mi găsesc plăcerea şi odihna nicăieri ca aici, unde Eu am ales să poposesc acum cuvânt şi să împart omului putere pentru voia Mea în el.” (Citat din predica intitulată Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa din 12-06-2011)
Şi de aceea, din nou sunt chemaţi arhiereii B.O.R. la iubire şi ascultare deplină de Noul Ierusalim; iar dacă nu pricep ei ceva aici, găsesc lămuriri la liderii pucioşi, căci aceştia sunt plăsmuitorii şi totodată fiii “Cuvântului”:
“O, iar şi iar vă chem la viaţă cu iubire pentru Mine în voi, căci Eu vă sunt Mântuitor şi vindecător de păcate şi de suferinţă de la păcate, iar voi luaţi iubirea Mea în voi şi biruiţi lumea şi trupul, dar fiţi cu veghe, căci duşmanii voştri vor fi chiar casnicii voştri, căci Eu aşa am spus. Voi însă iubiţi pe Dumnezeu, căci şi El vă iubeşte, iar Eu, Fiul Său, Mi-am pus viaţa pentru voi. O, de veţi vrea şi Mă veţi asculta, veniţi şi întrebaţi pe fiii cuvântului Meu cum cer Eu în vremea aceasta viaţă în om şi veţi putea ca şi ei apoi să urmaţi pe calea Mea şi să luaţi plată scumpă, plata iubirii de Dumnezeu.” (Citat din predica intitulată Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa din 12-06-2011)
Rămâne de văzut dacă se va împlini sau nu şi această ultimă proorocie a “mogulilor” de la Noul Ierusalim. Adică, dacă proaspătul “Uns” de la Alba Iulia – odată ce a fost “eliberat şi scos din obezi” – va trece cu arme şi bagaje în tabăra pucioşească, aspirând la titlul de patriarh al Bisericii Noul Ierusalim, sau îşi va păstra jurământul făcut la hirotonie şi fidelitatea faţă de Biserica Ortodoxă Română, Biserica în care a fost botezat.

……………………
Estera Margareta
18 iunie 2011
……………………

Comentarii

Postări populare